دیدبان

شکست زودهنگام سعودی‌ها در انتخابات ریاست AFC/پیروزی شیخ‌سلمان به همراه قطر و ایران

شکست زودهنگام سعودی‌ها در انتخابات ریاست AFC/پیروزی شیخ‌سلمان به همراه قطر و ایران
دیدبان؛ روز گذشته 7 عضو از 10 عضو فدراسیون جنوب غرب آسیا که بوسیله سعودی‌ها تاسیس شده بود، کناره گیری کردند و سعودی‌ها را در رسیدن به اهداف شومشان در زمینه فوتبال ناکام گذاشتند.
روزنامه الرایه قطر امروز در گزارشی به دلایل کناره گیری بنگلادش، هند، نپال، بوتان، مالدیو، سریلانکا و پاکستان از عضویت فدراسیون جنوب غرب آسیا عربستان پرداخت.
این روزنامه قطری 2 عامل را دلیل اصلی خروج این کشورها از اتحادیه خود ساخته سعودی ها بیان کرد. اولین عامل این بود که غرض غیر ورزشی سعودی ها و هم پیمانانش مثل امارات و بحرین در تاسیس این فدراسیون فاش شد. عربستان با ایجاد این فدراسیون می خواست تا قطر را در زمینه ورزش نیز گوشه گیر کند و محاصره اقتصادی-سیاسی را به ورزش نیز بکشاند. شکست سعودی‌ها در مسئله زمین بی طرف با قطر باعث شد تا به دنبال انتقام از قطر باشند و این مسائل غیرورزشی به گوش رؤسای 7 فدراسیون رسید و با توجه به ارتباط خوبی که با فدراسیون قطر داشتند از این فدراسیون من درآوردی کناره گیری کردند.
دومین دلیل کناره گیری 7 فدراسیون حضور عادل عزت، رئیس سابق فدراسیون عربستان در انتخابات ریاست جدید AFC بود. آنها متوجه شدند که عادل عزت که ریاست فدراسیون جنوب غرب آسیا را به دست گرفته می خواهد در انتخابات ریاست AFC با شیخ سلمان، رئیس کنونی AFC رقابت کند و می خواهد بر منصب قدرت بنشیند. با توجه به ارتباط خوبی که شیخ سلمان با رؤسای این فدراسیون ها داشت و جلساتی که با آنها برگزار کرد، آنها را از نیت سعودی ها باخبر کرده و این 7 فدراسیون حاضر نشدند تا از عزت مقابل شیخ سلمان حمایت کنند و ترجیح دادند تا در انتخابات پیش رو از شیخ سلمان حمایت کنند.
با این گزارش روزنامه قطری مشخص شد که در انتخابات پیش رو ریاست AFC عادل عزت مقابل شیخ سلمان شانسی نخواهد داشت و قطر و ایران که حامی شیخ سلمان در این انتخابات هستند، برنده این انتخابات خواهند بود.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟